Nya äventyr väntar

 
Har insett att den här bloggen endast används när jag inte längre står ut med det gråa och tråkiga Sverige och istället beger mig ut på olika äventyr och utmaningar, får ju ha något sätt att ha kontakt med alla här hemma även om jag inte direkt är någon bloggare egentligen :)
 
Känslan av att bege sig ut i världen och göra något nytt, utmana sig själv, är både skrämmande men också väldigt förvantansfull. Älskar den konstiga nervositeten man får i kroppen när man inte vet vad man kan förvänta sig, när man kommer träffa massa nytt folk men framförallt få ytterligare ett nytt perspektiv på saker och ting. Att verkligen få känna att det finns någonting utanför lilla trygghetszonen Sjöbo. Om 10 dagar är det avresa och denna gång åker jag inte ensam utan med min vapendragare Jens. Om lite mer än en vecka väntar 5 månaders studier för oss på Thompson Rivers University i den kanadensiska staden Kamloops. Som många av er redan vet pluggar jag Internationellt företagande och marknadsföring i Kristianstad (tillsammans med Jens) och eftesom vi redan pluggar på engelska och båda tycker om att träffa nytt folk kände vi, varför inte?
 
Efter vår studietid har vi planerat att resa lite i Californien innan hemfärd, vilket blir i mitten av maj om allting går som det ska. Vi kommer båda att försöka skriva så mycket som möjligt i bloggen om vår vardag, skolan, staden, skidåkningen och alla nya människor vi förhoppningsvis kommer att träffa. Håll utkik!
 
Och ja, bilder kommer komma i framtida inlägg, jag lovar :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Lars Nilsson

Ser ju fint ut! Vi hörs Pappa!

2014-12-30 @ 19:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0