Sun Peak

 
Jag måste sluta lova sånt som jag inte kan hålla. Har inte uppdaterat bloggen på två veckor, men har hänt en del på dessa veckor och framförallt har vi haft mycket i skolan. Eller vi har fortfarande då vi har tre midterms nästa vecka på ungefär en tredjedel av kurserna. Här har man inga omtentor heller, så klarar man inte dem så får man inget betyg på den procentsatsen som uppgiften var på. Lite press om vi säger som så! 
 
Förra lördagen var vi på utflykt till Sun Peaks med ade internationella studenterna från skolan. Vi hade helt underbart väder med strålande sol fast minusgrader. Jag, Nancy och Matt hade bokat en snowboardlektion men efter en stund insåg jag att jag ville ha ut mest av dagen så jag bytte till skidor istället som jag har åkt förut. Däremot fick inte Nancy en så rolig dag då hon redan första timmen lyckades bryta tummen och slita av ett ligament och fick tillbringa hela dagen på sjukhuset. Tyvärr har det blivit lite klydd med läkaren här så hon väntar fortfafande på operation och inte ens fått någon smärtlindring, stackaren! 
 
 
 
Dagen efter så hade Linus bokat bord på puben Sharks då det var superb bowl. Har aldrig tittat på det innan då det går mitt i natten hemma och för att jag inte är så insatt i amerikans fotboll, men det var en helt annan sak här! Stället var helt fullbokat och de hade tävlingar i varje paus. 
 
 
 
 
Var och handlade i veckan i en annan mataffär som jag inte brukar handla i så ofta och gissa vad dem hade? Jo m&m's i lösvikt! Tur inte pappa bor här, då hade de fått fylla på hela tiden ;) 
 
 
I torsdags var jag och Nancy ute och åt på Carlos o'Brian och i lördags åt vi lunch på vårt favorit hak. Det är ett familjeställe som bara har öppet över lunch och där är alltid fullt med folk! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa Lars

Skall försöka påverka Ica kvantum så de skaffar ett sådant ställ!

Svar: Haha ja det får du göra ;)
Josefine Stéen

2015-02-09 @ 19:56:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0