Hua Hin


Vet att bloggen inte har varit den basta, men har inte ens varit borta en vecka sa det kommer. vi har varit fem dagar i Bangkok och dar har vi hunnit gora hur mycket som helst kanns det som. Gick upp tidigt och akte ivag och sen kom vi inte tillbaka till hostlet forrans sen eftermiddag. Har kommit fram till att jag alskar att aka tuk-tuk, fast jag gillar inte alla avgaser. Eftersom det var kungens fodelsedag igar och thailands nationaldag sa har det varit en stor festival inne i bangkok sedan i lordags. Det var ljus och massa matstand overallt och massa folk, till och med storre an sjobo marknad, hur det nu kan vara det?! haha. Men efter nagra dagar i bangkok kande vi att vi behovde sol och bad sa vi tog en lokalbuss ner till hua hin bara for nagra dagar. Dock ar har mycket dyrare och det ar fullt med svenska pensionarer. Men vi ska bara stanna nagra dagar for ska vidare upp mot norr om bangkok for att se lite vattenfall och sa. Bussen hit kostade typ 40 kronor och tog typ 3 timmar. For er som undrar sa har jag an sa lange gjort av med typ 800 kronor sedan jag kom hit och da har jag kopt guidebok, flip flops och myggmedel. Har varit med pa thailands tv tva ganger ocksa, skamde ut oss lite, haha. Men igar var det riktigt mysigt, da var det kungens fodelsedag och man slakte ner typ overallt och alla gick ut pa gatan och tande ljus och sjong nationalsangen. Efter det var det grymt fina raketer. Har idag bara legat pa stranden och tagit det lugnt, ska ga pa nattmarkna nu ar det tankt. Hoppas ni har det bra dar hemma! Lagger in bara bilder imorgon eftersom jag inte har med mig mitt USB nu och sitter pa ett internetcafe.

Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Vad kul att få höra ifrån dig :) Blev lite paff när du ringde, därför så konstig. haha! Hoppas vi hörs snart igen, ha det bra. Puss

2011-12-06 @ 12:42:58
URL: http://challesvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0