4 veckor

 
Kan inte riktigt förstå det själv men fyra veckor har redan gått sedan vi lämnade Sverige. Mycket har också hänt under den tiden, både här och där hemma. Har haft en Skypedag idag och pratat med några kompisar hemma men också med farmor och farfar samt pappa. Tidsskillnaden gör det lite jobbigt att hitta tid ibland men söndagar brukar vara min skypedag.
 
Annars har veckan rullat på som vanligt. Vi har haft läxor som vanligt och mycket tid i veckorna går åt till skolarbete och träning. Vi slutar kvart över fem två dagar och kvart i fyra två dagar i veckan så efter det hinner man inte med så mycket. Alla som känner mig hemma vet att jag inte tränat så värst mycket på sista tiden men det är ändring på det vill jag lova. Nancy har öppnat en ny värld för mig så numera tränar jag bootcamp tre dagar i veckan plus att vi simmar lite då och då :) det trodde jag aldrig, haha.
 

I helgen har det varit en turnering för basketbollagen och volleybollagen så vi har gått och kollat tre matcher då Nancy fick gratisbiljetter från hennes fotbollslag. Dock kollade vi bara på killarnas matcher ;) Har pratat om stämningen innan men i fredags var skolans cheerleading squad också på matchen och hejade och gjorde framträdande.
 
Efter basketmatchen i fredags följde vi mer några nya kompisar som vi träffat här (ett gäng underbara tjejer, varav tre kommer från Gävle) ut till en nattklubb som var något helt annat än Cactus Jack. Klubben var riktigt modern och bara lite äldre folk så där trivdes mycket bättre :) Dock har vi märkt att vi i Sverige är mycket längre fram när det kommer till musik då de flesta låtarna de spelade var populära hos oss för några år sedan. Men det är nog mycket tack vare att vi har Spotify och att de precis har fått det här. Lite konstigt ändå när de är grannland till USA.
 
Igårkväll (lördag) tog jag och Nancy det bara lugnt hemma hos mig. Vi lagade mat och skulle egentligen pluggat men så blev det inte. Vi gjorde kalkonfärsbifffar med coucoucsallad till kvällsmat. Det var så gott att vi direkt började planera att göra det som matlådor till hela veckan :)
 
 

Nu sitter jag i skolan och ska återgå till skolarbetet. Har en muntlig presentation imorgon i marknadsföring så får öva på den. Hoppas ni har det bra där hemma!

Kommentarer
Postat av: Annalena

Ser ju gott ut:)
Då är det en ny Josse som kommer hem som inte softar i soffan längre...:))
Ha det så bra kram mamma<3

2015-01-26 @ 19:01:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0