4 ISLANDS

 
Förlåt för dålig uppdatering (igen) men denna veckan har all ledig tid tillbringats med en del av familjen som är här på besök. I fredags morse kom mamma, Knut, Johanna och My ner för en veckas semester. När de kom fram efter massa timmars flygresa mötte jag upp dem på deras hotell som ligger bara en liten bit bort från vårt hotell. När vi kramats och ätit en lunch tillsammans åkte jag hem igen, men vi möttes upp igen vid sju för att äta middag tillsammans. Var tror ni vi åt? Jodå, Galaxy. Och det skulle visa sig att det inte bara blev mitt favoritställe utan också de andras. 
 
 
Nästa dag kom jag bort till dem vid lunch och sen hängde vi bara på stranden och solade, badade, åt, drack och tog massage hela dagen. Väldigt skönt och härligt!
 
I söndags var vi lite mer aktiva och tog en utflykt ut till fyra olika öar. Vi blev upphämtade vid halv nio på stranden utanför mamma och deras hotell. Då åkte vi först till en ö där vi snorklade från båten. Jag tyckte det var riktigt roligt och där fanns massa fiskar. Men My och Knut gillade inte riktigt alla fiskar så de solade mest på båten och höll koll på oss andra. Nästa stopp var i den omtalade Emerald cave, den grottan som vi besökte med longtailbåten förra året när jag var ute och reste (tror jag har skrivit om det tidigare). Men denna gången var där inte lika mycket folk och det var mer behagligt att simma i den 80 meter långa mörka grottan när man inte simmade in i folk hela tiden. Efter grottan åkte vi till en annan jättefin ö där vi åt lunch och stannade i drygt två timmar. Då fick äntligen Johanna sin vita strand och klarblått vatten som hon längtat efter! Vi tog en massa bilder och bara låg i vattnet och njöt. På vägen hem därifrån stannade vi till utanför ytterligare en ö där vi snorklade från båten. När vi kom hem från utflykten var vi alla helt slut och gick och åt på en mysig restaurang.
 
 
Hmm, bilderna vill inte riktigt som jag vill. Får fråga Hannah när hon kommer hem så kanske hon kan hjälpa mig att fixa det! Kommer uppdatering om resten av dagarna senare idag! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0