FASTLAGSFREDAG

I fredags hade barnen studiedag från skolan så det blev en skön morgon med lite längre sömn än vanligt. Den största delen av dagen spenderades vid poolen och i solstolen. Killarna lekte med sina danska kompisar som bor mitt över. Jag förstår dem hyfsat när de pratar och de förstår oftast mig när jag pratar med dem, men killarna pratar engelska sins emellan vilket jag tycker är rätt fascinerande. Men killarna över sin engelska och de är verkligen duktiga! 
 
Till lunch käkade vi på en strandrestaurang som ligger bara några hundra meter från oss. Liv hade sån otur att hon blev biten av en stor pissmyra på armen precis innan vi skulle äta. Men när hennes jordgubbsshake kom in glömde hon snabbt bort det. Älskar shakearna här, så ofta jag kan går jag upp till cafét vid gatan och tar en kaffeshake. Kan verkligen inte dricka varm kaffe eller te, men kallt kaffe med massa krossad is är riktigt gott.
 
När vi kom hem från vår lunch åkte Peter bort till det franska bageriet lite längre bort på gatan och köpte fastlagsbullar. Riktig goda var dem med riktig grädde och marsipan, mums!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0