LANTA ANIMAL WELFARE

 
Den här veckan har gått i ett nafs. När jag sitter och ska skriva det här så funderar jag vad vi egentligen har gjort på hela veckan och kan inte komma på särskilt mycket. Läskigt att dagarna går så fort fast man inte gör så mycket. Dagarna spenderas ute i salan vid poolen med en bok i handen och badande barn. Man blir helt seg och slapp och gör inte många knop och jag längtar inte särskilt mycket efter alla måsten där hemma. Här tar man dagen som den kommer på ett helt annat sätt än hemma och det passar mig perfekt. Samtidigt som jag kan börja sakna vissa rutiner, skolan och jobb ibland, så tittar jag ut över havet och tänker: nej det där kan vänta. 
 
Nu tillbaka till Lanta igen. I fredags gick vi och tog en lunch på Bajen efter att barnen slutat skolan. Där har de riktigt goda pizzor så jag vi alla tog varsin calzone till lunch. Efter det åkte jag, Hannah och Liv till ett ställe som heter Lanta Animal Welfare. Där tar de hand om olika sjuka och skadade hundar och katter som ingen vill ta hand om och som inte har något hem. Man kan adoptera djur därifrån och människorna som "jobbar" där är alla volentärer. Man fick träffa hundar som kommit dit efter att någon hällt kokande olja på dem och andra fall där djuren kommit till skada. Vi fick gå en liten rundtur och se hur allt fungerade och träffa alla djuren och efter det fick vi gosa med två valpar de hade, så gosiga! Hemmet lever helt på sponsorer och vinsten från ägarinnans restaurang, tycker det är väldigt fascinerade att det finns så fina människor här i världen.
 
 
 
På kvällen gick vi hem till en dansk familj som vi lärt känna här. De har tre pojkar som är i killarnas ålder och de är ute på en ett års jordenrunt resa. De har varit i USA, Kanada, Japan och många fler ställen, häftigt! Men i alla fall så gick vi dit allihop och tog några drinkar och bara snackade. När vi kom hem satte jag på en film och somnade till den, hade huvudvärk på grund utav vätskebrist. Man är så noga med att barnen ska dricka hela tiden, men man glömmer själv bort att dricka ibland.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0