BAJEN

 
De första dagarna har verkligen gått fort. Idag tog resten av familjen sovmorgon till elva (tidsomställningen gör att vi är vakna länge på kvällarna och sover länge på morgonen), men jag ställde klockan vid åtta och gick upp och solade lite innan de andra vaknade. När alla var uppe gick vi till stranden för att äta frukost/lunch och därefter blev det sol och vad någon timme, både i havet och i poolen.
Nu ikväll gick vi och åt på en restaurang som heter Bajen och ligger inte så långt i från där vi bor. Det är en restaurang som serverar bland annat svensk mat, så det var nästan bara svenskar där.

På tal om något helt annat så gillar jag inte så stark mat, rättare sagt så känns det som munnen och läpparna ska brinna upp. Men Peter och framförallt Hannah älskar det så de tyckte ju såklart att jag skulle prova deras mat idag. Gick bättre än jag trodde men det kändes som om läpparna brann, haha. Innan vi åkte hit berättade jag att förra gången vi var i Thailand så sa vi falang (betyder typ vit/turist) så då fick man det lagom starkt och nu så håller hela familjen på och säger det så fort vi är och ska äta någonstans. Pinsamt!
 
Vårt internet vill inte riktigt som jag vill så det är riktigt segt att ladda upp bilder, men livar att lägga upp bilder imorgon. 
 
Nu ska vi se klart filmen, sen är det läggdags. Gör snöänglar för mig också där hemma, haha! 
 
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0