BESÖK

 
Nu i dagarna har vi haft lite molnigt och blåsigt, men det är ändå lite skönt att få lite avbrott från den tryckande värmen emellanåt. Lyckades bränna mig för drygt en vecka sedan och sen dess har jag inte varit så mycket i solen. Vi ska ju vara här i nästan fem veckor till så jag känner att jag bygger hellre upp en grundbränna och solar mycket i slutet av resan så brännan den kan hålla sig tills jag kommer hem istället för att jag toksolar och sen fjällar av allt precis innan hemfärd. Bra resonerat väl?
 
Igår kom Peters mamma Marianne hit och hon ska stanna hos oss i två veckor. Härliga goa Marianne! Så kul med besök hemifrån. Det här börjar nästan kännas som hemma för oss nu, vi har kommit in i en vardag nu så det var väldigt kul att höra lite om vad som händer hemma. Om två veckor får jag också efterlängtat besök, räknar dagarna! Med sig hade Marianne också en bok som jag har gått och trånat efter sedan vi åkte. Vågar knappt skriva ut här vilken bok det är eftersom det bara är en massa tantsnusk, haha. Men det känns som att alla man känner läser de här böckerna, jag pratar såklart om triologin om Mr. Grey. Jag har läst de två första böckerna innan vi åkte men den tredje hade inte kommit ut när vi åkte så blev väldigt glad när Marianne berättade att hon hade dem med sig.
 
 
På lördag börjar melodifestivalen för er där hemma i kalla Sverige, men för oss börjar den inte förräns på söndag (vi är sex timmar före). Så på söndag annornas det meldodifestivalenkväll med pizza på hotellet där vi bodde innan. Har inte en aning om vilka artister som ska vara med ens, så ska bli kul när man kan gå in med noll förväntningar.
 
Jo måste berätta en sak till. Häromdagen när jag låg ute och solade så började plötsligt en thailändare klättra upp för grannens palm. Han klättrade upp utan säkerhetslinor, ingen säkerhet alls hade han. Palmen är ändå  15-20 meter så min enda tanke var: snälla låt han inte ramla ner framför mina ögon. Han skulle upp och skära ner några kokosnötter.
 
 
See you soon babboo
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Skönt att höra att det är bra med er, låter förståndigt att sola lugnt:) puss& kram

2013-01-31 @ 15:21:03
Postat av: Alexandra

Blir så glad över att läsa din blogg, du verkar ha det så underbart! PUSS

2013-01-31 @ 22:15:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0