SHOOTERS

 
Dagarna verkligen baa springer förbi. Idag är det två veckor sedan vi lyfte från Arlanda, men det känns som vi kom igår! Tur att vi har nästan sex veckor kvar, måste hinna bli riktigt brun också. Haha, jag och pappa har en tävling. Han skulle köra med sollampa där hemma så ska jag sola här, hoppas det blir en solklar vinst till mig annars blir jag deprimerad. Nej nu ska jag berätta massa andra roliga saker som hänt för er.
 
I förrgår var det som sagt dagen med stort D. Dagen började precis som vi hade planerat. Vi möttes upp, stack ner en runda till stranden, gick på massage, tog en lunch och därefter åkte vi bort till marknaden. Det blev inga kap för min och Sofies del, men Sophie som Sofie reser tillsammans med hitta massa fint. Jag ska handla några riktigt fina väskor där innan jag kommer hem, men väntar nog in i det sista innan jag handlar dem.
 
Efter marknaden åkte Sophie och Sofie hem till sig och jag hem till huset för att göra oss i ordning inför kvällen. Vid sju kom brudarna hit, så drack vi lite cider och bara satt och snackade. Sen gick vi och åt på Galaxy (såklart) men väl där började Sofie må lite dåligt.
 
Om ni läste min blogg förra året när jag var ute och reste så skrev jag om en kille som hette Kristoffer som var med i det stora gänget som vi blev efter Phi Phi. Lång historia, men i alla fall så är han också på Koh Lanta nu och har hyr en bar som heter Shooters. Detta berättade jag för Hannah och Peter när vi kom hit och planerna var då att vi (Jag, Sophie och Sofie) skulle gå dit efter Galaxy. Men i om med att Sofie inte mådde så bra så funderade vi på att hoppa det. Då får jag ett sms av Hannah som säger att de har lagt pengar i baren på Shooters och pratat med Krisoffer så de skulle fira Sofie och fylla mig. Alltså hur glad blir man inte då? Underbara människor!
 
 
 
Så vi kände att vi kunde väl gå dit en runda i alla fall, men när vi väl var utanför så mådde Sofie sämre och ville åka hem och Sophie följde med henne tillbaka till deras hotell då. Men jag ville inte riktigt åka hem än och dessutom träffade jag på Kristoffer som sa: Du ska ingenstans, du ska komma in här och dricka drinkar. Sagt och gjort. Det blev en riktig helkväll och jag träffade massa nytt och roligt folk, speciellt fem göteborgare som jag senare hängde på och käkade nattamat med och delade tuk tuk med dem hem. Halv fyra på morgonen var jag hemma, vilken kväll. Synd att inte Sophie och Sofie var med bara. Men det kommer förhoppningsvis många fler kvällar som denna!
 
Hoppas ni har det bra där hemma, nu ska jag gå och leka lite med Vida medan de andra är i skolan.
 
Puss!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0