Äntligen framme!

Oj vilken flygresa det blev. Ingenting gick vår väg och vi sa flera gånger hur glada vi är att vi gör den här resan tillsammans. Vi tar det från början;

Jens kom till mig på kvällen den 28:nde, vi kunde ungefär sova varsin halvtimme på soffan innan vi skulle ta oss till Kastrup vid tre på natten. Allting går bra tills vi kommer in till Kastrup, då är vårt plan försenat med 50 minuter. Eftersom vi hade drygt 2 timmars väntan i Frankfurt kändes det ganska lugnt, men vi fick ändå springa till gaten. Väl på plats i planet får vi reda på att vi kommer bli lite försenade på grund av tekniska problem och att de måste spola av vingarna. Piloten sa att det skulle ta ungefär 30 minuter .. 2 timmar senare var vi äntligen iväg. En tiotimmars resa blev istället till en tolvtimmarsresa. När vi väl landar i Vancouver där vi ska ta ett anslutningsflyg till vår slutdestination Kamloops är vi så pass försenade att vi missar flyget. Såklart. Tullen var inga problem och vi skulle hämta upp vårt bagage för att checka in det igen då vi skulle resa inrikes. Fick beskedet att vi stod som standby till nästa flygning till Kamloops vilket bara var ca 1,5 från det att vi landade i Vancouver. Mycket trötta går vi till gaten och möts av ett propellerplan med ca 50 platser ombord. Underbart tänkte vi, där kommer vi aldrig få någon plats. Eftersom vi hade fått beskedet att alla flygningar till Kamloops var fullbokade under dagen kändes det lite som att hoppet försvann. MEN så vände vår tur och vi fick de två sista platserna på planet och kom med på flyget till Kamloops .. men det gjorde inte vårt bagage som blev kvar i Vancouver. Vad annars liksom? Efter att stått i en kö för att anmäla vårt glömda bagage i vad som kändes en evighet satt vi äntligen i taxin på väg till hotellet vi skulle bo på. Kommer in på TRU Residence och möts av en skylt att allt är stäng från klockan 17 och att man inte kan checka in .. vi kom dit 17.15. Jens som inte sovit något hittade en soffa att vila på medan jag försökte ringa någon som kunde hjälpa oss, men fick inte tag i någon. Som tur är så är folket väldigt trevliga här och hjälpte oss att få tag i någon som jobbade i receptionen som kom som en räddande ängel. Våra två första nätter här bor vi i en fin lägenhet på elfte våningen med utsikt över hela Kamloops. Jens somnade nästan direkt men jag försökte hålla mig vaken lite längre (då jag sov lite på planet) eftersom klockan endast var sex på kvällen. Men efter en timme fick även ja ge upp och lägga mig. När klockan sen var runt fem vaknade jag och kunde inte somna om utan gick upp och läste lite tidningar medan Jens fortfarande sov .. Efter nästan 13 timmars sömn vaknade han och vi kunde äntligen gå och handla frukost. Blev nästan 20 timmar utan mat och magen kurrade rejält. När vi kom utanför dörren skulle solen precis gå upp och det var -16 grader ute. Eftersom vi ska få vår väska först nu om en stund hade vi inte mycket kläder med oss och kan säga att det var riktigt kallt. Vi gick till Walmart som ligger ca 1 km bort och handlade det nödvändigaste. Dock hade de inte mycket laktosfritt vad jag kunde se så får se om de har det i den andra stora mataffären. Nu har vi ätit ägg och bacon till frukost och ska gå ner till receptionen och se om vårt bagage kommit, håll tummarna!

Utsikten från vårt hotellrum när vi kom fram igårkväll.

Det är lika kallt som det ser ut vill jag lova!

Har lite problem med uppladdningen av bilder, ska försöka lösa det. See you soon baboo