Bootcamp

 
Mamma skrev och tyckte jag uppdaterar bloggen för sällan så får väl bli bättre på det :)
 
Nu har skolan dragit i gång på riktigt och vi oftast tre lektioner på en dag förutom fredagen då vi bara har en och slutar 10:20, helt underbart om du frågar oss. Eftersom vi har två quiz i början av varje vecka så blir det att vi behöver plugga på söndagarna, vilket gör att en tidig fredag är extra skönt. När jag pluggar hemma brukar det vara att man går på lektionerna men sen pluggar man mer intensivt veckan innan tentan men här är det helt annorlunda då vi läser alla samtidigt och man har läxor hela tiden, kommer ta ett tag innan man kommer in i den studietekniken igen. Känns lite som att man är tillbaka på gymnasiet :) 
 
Det här är vad Kineserna gör under lektionen, det vill säga spelar spel. 
 
Hör och häpna men jag var faktiskt iväg och tränade en timmes Bootcamp igårkväll tillsammans med Nancy. Ska erkänna att det inte var helt frivilligt men det gick faktiskt ganska bra, men jisses vad jobbigt det var! Körde något som heter Tabata, det vill säga att man kör intensivt i 20 sekunder sen vilar man 10 sekunder och så upprepar man detta åtta gånger på nio olika stationer. Stationerna var armhävningar, utfall, hopprep, plankan och massa andra jobbiga övningar som tränar hela kroppen. Om Nancy får som hon vill ska vi nog tillbaka imorgon, får se hur det går med min träningsvärk ;) haha. 
 
Efter passet bokade jag och Nancy en resa till Vancouver under lovet. Vi har lov här samma vecka som det är sportlov hemma. Vi bokade buss, hotell och biljetter till att se när Vancouver Canucks möter Minnesota också, ska bli kul! 
 
På lördag ska vi förhoppningsvis ta oss bort till Sun Peak (som är Kanadas andra största skidområde) och prova på snowboard för första gången. Undra hur det kommer gå med 2 pass bootcamp i benen. Men som sagt, mycket att se fram emot :) 
 
Nu ska jag tillbaka till skolan och möta upp Katherine, en tjej från Vancouver som också ska med och åka skidor på lördag och som jag har en kurs tillsammans med. Vi ska skriva klart vårt memo tills imorgon. Hoppas ni har det fint där hemma fast ni har storm lite hela tiden tycker jag! 
 
Vi har ganska mycket snö kan man säga. Detta är International building som vi har en kurs i. 
 
 
Morgonens fina utsikt! Kommer aldrig tröttna på den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0