Cactus Jack

 
Brukar inte läsa igenom mina inlägg innan jag publicerar dem men såg nu att jag hade massa stavfel i förra inlägget så får kanske börja göra det. Om jag får skylla på något så är det att jag har både svenskt och engelskt tangentbord på mobilen så ibland byter den lite hur den vill och då blir stavningsprogramet helt knäppt ;) 
 
Sist jag skrev skulle vi ha tacokväll och det blev verkligen lyckat. Tycker det är väldigt kul att vi gör sånna små saker som att laga mat ihop, gör vardagen mycket roligare. 
 
 
Förutom snöstormen så drabbades också en av byggnaderna på skolan av strömavbrott som de inte riktigt fick rätt på och detta har gjort att vi inte kunnat få tag i våra böcker till kurserna, då bokaffären ligger i just den byggnaden. Istället fick jag beställa böckerna online. Böckerna här är mycket dyrare än hemma men de hade ett smidigt system för att hitta rätt bok: man klickade bara i vilken kurs man hade och vilken lärare så kom boken upp som krävdes till den kursen. Mycket smidigt! 
 
Kommer verkligen sakna en sån här utsikt när man kommer hem till platta Skåne igen :)
 
Igår (fredag) så hade vi först lektion på morgonen sen strosade vi runt någon timme på ett shoppingcenter och sen köpte vi alkohol inför kvällen. Väldigt kul att de hade rekorderlig cider här också men rätt mycket dyrare än hemma. Pratade även med syrran en lång stund på Skype vilket var väldigt kul! Vi har snart varit borta i två veckor och tiden börjar helt plötsligt bara springa iväg. Våra fyra månader här kommer gå fort, sen har vi tre veckors semester i Kalifornien innan Sverige väntar igen. 
 
Tillbaka till gårdagen: vid sex träffades vi hemma  hos mig för lite förfest innan vi stack till CoB (puben vi var på förra lördagen) där vi drack drinkar och åt lite mat. Efter några drinkar gick vi vidare till Cactus Jack vilket är bästa utestället i kamloops enligt alla vi pratat med. Det var väl helt okej enligt oss, nu vet vi alla fall vad som väntar nästa gång vi går dit :) dock spelade de så sjukt hög musik att man i stort sett inte kunde prata med varandra utan att skrika riktigt högt. 
 
 
 
 
 
 
Nu idag har vi varit en runda på stan och tagit den traditionsenliga lördagsfikan och därefter gick jag och Nancy på herrarnas basketmatch. Ingen av oss hade sett en match live innan så det var rätt kul. Fast vi fattade inte riktigt alla regler och så men det var kul då det var rätt många som var och tittade. Såklart vann wolfpack matchen!
 
 
 
Efter matchen hade vi tänkt gå till Walmart och handla lite mat men gjorde istället en spontanare och tog bussen ner till stan för lite käk och dricka på en pub. På bussen träffade vi Johan från Karlskrona och några kompisar till honom från Sydkorea och som gjorde oss sällskap under kvällen, mycket trevligt och väldigt spontant! Saknar verkligen att vi inte har så många pubar hemma. Den här puben hade fyra våningar och på varje våning var där fullt med folk som både åt och drack, en väldigt bra stämning med andra ord :) 
 
Hittade även ett citat idag som jag gillar väldigt mycket, speciellt nu när man kommit in i lite rutiner och börja få en vardag här. Älskar verkligen att resa och det var tråkigt att början av vår vistelse här blev som den blev, men nu börjar det ordna upp sig och jag vet att det här kommer bli en oförglömlig resa. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0