Kamloops Blazers

 
Nu är det morgon här i Kanada och bör en gångs skull har jag sovit längre än sju. Men det kanske är för att vi var uppe till ett inatt och inte somnade vid nio som vi brukar, haha. 
 
Igår morse gick vi till skolan vid nio tiden men när vi kom dit visade det sig att vi redan fixat det mesta hemifrån Sverige som vi skulle fixa under dagen så vi följde med Linus och Nancy till walmart istället :) walmart har verkligen allt och det mesta är i pris som hemma men vissa saker är väldigt billigt. 
 
Dock hade de gratis lunch i skolan så vi gick dit och åt lunch och mötte även upp Matthew och Tuuli. Därefter tog vi bussen downtown för lite upptäcksfärd men pga av att det var så himla kallt så slutade med att vi satt på ett café istället och introducerade den svenska fikan för våra nyfunna vänner. De gillade verkligen konceptet ;)
 
När vi kom hem igen lagade vi mat innan vi åkte tillbaka downtown för att kolla på när Kamloops Blazers slog Vancoucer Giants i ishockey efter straffar. Ishockey här är verkligen seriöst och det var ca 5000 som kollade på matchen. Helt galet och såklart drack vi Canadian Beer. 
 
Efter matchen gick vi till en bar som jag inte kommer ihåg namnet på men som vi definitivt kommer komma tillbaka till. Där var väldigt mycket folk och väldigt mysigt. Vi drack några drinkar, lite öl och även lite appetizers. Där var mycket billigare drinkar hemma då de kostade ungefär lika mycket som cider och ölen gjorde. Vi tog en taxi hem vid halv ett och sen somnade jag som en stock. Nu har vi precis ätit brunch och jag, Jens och Tuuli ser film på mitt rum. Precis när vi startade filmen så kom äntligen min rumskamrat och hon verkade väldigt trevlig. Hon pluggar till veterinär (tror jag i alla fall, haha) och och kommer härifrån Kanada bara 10 mil bort. Tydligen hade hennes förra rumskamrat som bodde i mitt rum då inte varit alls social och alltid haft dörren stängd. Så det förklarar kanske varför det var så smutsigt här och så. Känns skönt att äntligen träffat henne. Jens rumskamrat har inte kommiknän men förmodligen kommer han under dagen då alla börjar skolan imorgon :)
 
Svensk fika. 
 
 
 
En dubbel strawberry daiquiri för 8 dollar ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Petra

Vad skönt att ni börjar komma tillrätta! Gött med fika- man ska ta med sina bästa traditioner👍
God fortsättning o ha det bra!
Kramkram

2015-01-06 @ 17:24:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0