Snowboard

 
Nu har vi varit borta i tre veckor, tiden verkligen flyger iväg och nu är det "bara" fyra månader tills vi är hemma igen :)
 
I fredags efter skolan satte jag och Nancy oss i skolan för att plugga lite med tanke på att vi skulle vara borta hela lördagen. Därefter gick vi till skolans pub och käkade lunch. Jag vet, skolan har en egen pub! Lite annorlunda jämfört med hemma om vi säger som så ;) 
På kvällen kom Nancy över och vi gjorde mackor till lördagens utflykt. Därefter åt vi glass med Sara (min rumskamrat) och hade tjejsnack hela kvällen. 
 
 
 
 
I lördags var vi på en helgdagsutflykt till Sun Peak som är Kanadas andra största skidanläggnig. När vi kom dit var det lite snöigt men det blev bättre under dagen. Vi åkte buss både dit och hem vilket var väldigt smidigt. Vi bestämde oss för att prova på att åka snowboard, vilket var riktigt svårt! Som tur var så hade vi Linus som åkt mycket innan och som lärde oss grunderna. Dock har jag åkt lite wakeboar innan och när man åker snowboard så ska man göra precis tvärtom, vilket jag hade väldigt svårt att ta åt mig. Det gick ganska hyfsat för oss ändå måste jag säga, men idag är vi ömma i hela kroppen efter alla vurper! 
 
 
 
När vi kom tillbaka drog vi med oss Sara och satte oss i jacuzzin en timme innan vi gick och kollade på killarnas volleybollmatch mot Saras förra skola. Idrotten här är verkligen inte alls som  hemma och även fast det var lördagkväll så var det fullt med folk och stämningen ska vi inte prata om! Efter fem set blev det till slut vinst till Wolfpack :) 
 
Idag har vi suttit i skolan och gjort lite skolarbete inför veckan. Fick pratat lite med killarna där hemma via Skype, det var väldigt kul att få se dem och prata av sig lite :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0